Registr oznámení

Registr oznámení o činnostech, oznámení o majetku a oznámení o příjmech, darech a závazcích dle zákona zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů v platném znění.

Potřebné dokumenty

  • zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů
  • zákon č. 216/2008 Sb., kterým se mění zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů

Veřejní funkcionáři

  • člen zastupitelstva města, který je pro výkon funkce dlouhodobě uvolněn,
  • starosta města a členové rady města, kteří nejsou pro výkon funkce dlouhodobě uvolněni,
  • vedoucí zaměstnanci územního samosprávného celku, podílející se na výkonu správních činností zařazení do městského úřadu,

podávají v zákonem stanovených lhůtách oznámení o osobním zájmu, o činnostech, majetku, příjmech, darech a závazcích formou čestného prohlášení.

Oznámení se podává v písemné podobě, přičemž se za písemnou podobu pokládá též elektronická forma opatřená zaručeným elektronickým podpisem.

Tyto dokumenty se vložením do registru stávají veřejnými.

Žadatelé o přístup k informacím

Každý občan má právo na základě písemné žádosti bezplatně nahlížet do registru a pořizovat si z něj opisy a výpisy. Písemná žádost musí obsahovat jméno, příjmení, rodné číslo a bydliště žadatele. Výpisy a opisy evidenční orgán (tajemník městského úřadu) neověřuje a tyto listiny nemají charakter veřejných listin.

  1. Nahlížet do dokumentů v písemné podobě lze na základě podání písemné žádosti.
    Místo a čas nahlížení je třeba předem dohodnout s evidenčním orgánem, starostou obce, telefon: 384 797 236, e-mail: obec@ou-hamr.cz.
    Výpisy a opisy evidenční orgán neověřuje a tyto listiny nemají charakter veřejných listin.
  2. K nahlížení do registru v elektronické podobě je nutno získat uživatelské jméno a přístupové heslo k registru, které udělí na základě žádosti obecní úřad prostřednictvím registračního místa.

Žádost o nahlédnutí do registru ke stažení níže.

O každém nahlédnutí do registru se provede záznam do protokolu s uvedením osoby, která nahlížela do registru, předmětu dotazu a data a času poskytnutí informace.
Žádost se podává osobně v úředních hodinách na Obecním úřadě, Hamr, 378 06 Hamr.

Veškeré údaje vedené v registru mohou být použity a dále zpracovávány pouze za účelem zjištění případného střetu zájmů při výkonu funkce veřejného funkcionáře. Zpracováním osobních údajů v registru nesmí být dotčena ochrana osobních údajů podle zvláštních právních předpisů.
Technické podmínky nahlížení do registru.

Přestupky

Přestupku se dopustí fyzická osoba, která:

  • používá nebo dále zpracovává údaje vedené v registru k jinému účelu než ke zjištění případného střetu zájmů při výkonu funkce veřejného funkcionáře
  • poruší povinnost mlčenlivosti o skutečnostech, o nichž se dozvěděla z údajů evidovaných v registru, nebo o osobách, které evidenčnímu orgánu sdělily skutečnosti nasvědčující nepravdivosti nebo neúplnosti údajů, uvedených v oznámeních evidovaných v registru,
  • uvede zjevně nepravdivé údaje do návrhu na zahájení řízení
  • neoprávněně sdělí třetí osobě uživatelské jméno a přístupové heslo k nahlížení do registru v elektronické podobě na centrální adrese prostřednictvím veřejné datové sítě.

Za přestupek lze uložit pokutu do výše 100 000 Kč.

Pokud máte již přiděleno uživatelské jméno a heslo:

Žádost o nahlédnutí do registru

zadost_o_nahlednuti_do_registru_oznameni.doc
Typ souboru: DOC dokument, Velikost: 30,5 kB